Nye skyttere

Hvorfor bli skytter!?

Liker du spenning, konkurranse og gode venner med samme interesse!? Ja, da er nettopp skyting en idrett for deg! Skyting er en idrett som passer for alle aldersgrupper, helt fra du er 10 og oppover... Gutter og jenter konkurrerer i samme klasse, og jentene hevder seg like godt som guttene. Vi oppfordrer deg og dine venner til å oppsøke det lokale skytterlaget. Her møter du et unikt miljø, der tilhørighet og samhold står sterkt, og alle er samlet om en felles interesse.

Som konkurranseidrett har skyting en fengende og aktiviserende effekt.

Skyting kan gi deg økt psykisk styrke, evne til avslapping og bedret konsentrasjonsevne. Hvert skudd krever topp konsentrasjon, stor nøyaktighet og viljestyrke.

Anvisningen vil vise hvor godt du gjennomfører det du har trent på. For å bli en god skytter stilles det krav både til din psyke, fysikk og teknikk. Det er opp til deg å bestemme hvor mye tid og krefter du vil legge ned i trening. Alle som har lyst får være med på treninger, samlinger og i konkurranser uansett hvor erfaren man er. I vintersesongen skytes det på 15 meter. Skytterlagene arrangerer ofte nybegynnerkurs, såkalte skyteskoler. Her vil du møte instruktører som vil vil gi deg opplæring i skyting. I tillegg legges det stor vekt på sikkerhet. Ved siden av den rene opplæringen vil det være konkurranser og hyggekvelder. Fra november og fram til april skjer en stor del av aktiviteten i skytterlaget innendørs.

Ta kontakt med skytterlaget der du bor, så vil de fortelle deg når de har trening og instruksjon.

Meningsmåling
  Er du fornøyd med denne hjemmesiden?
Nei

Tillitsvalgte og telefonliste